Kuala Lumpur

20 oktober 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

18 Oktober eind vd middag aangekomen in Kuala Lumpur. Een heerlijk appartement op de 12e verdieping in Regalia Residence, een enorm complex naast de Putra Mall & Putra train station.
Een super mooi zwembad op de 37e verdieping, en wauw wat een uitzicht over de skyline van KL. Uitzicht op de Petronas twin towers en de KL tower die savonds een super mooie licht show geeft!
Heerlijk even bij het zwembad gelegen, wat gegeten en gechilld in ons appartement, met wasmachine! Lekker om even alle kleding te kunnen wassen.
En een warme douche. Ook wel weer een x lekker. Al vallen die koude douches ook niet tegen hor met die hitte :p Maar het spoelt toch wat lekkerder je haar uit.

De 2e dag ontbeten in de Putra Mall. Toen de trein gepakt rechtstreeks naar Batu Caves. Een enorme gouden buddha staat ons op te wachten. Helaas rondom in de steigers. Aangezien het laagseizoen is zijn ze veel dingen in de stad aan het opknappen. Bijna 300 traptreden naast de buddha kun je omhoog de grot in. Omringd door tientallen aapjes. Niet allemaal even vriendelijk want 1 had het op een gegeven moment op Mies voorzien en liet ons niet meer met rust! Totdat we bijna halverwege de trap waren stopte hij met de achtervolging. Scheelde niet veel of hij beet haar in haar been.
Dus tijd om te gaan..

De trein met overstap naar KLCC gepakt om die enorme Petronas twin towers van dichtbij te zien. Reusachtig. Wat zijn ze groot!
Mochten jullie het programma "opgelicht in het buitenland" hebben gezien, de Kuala Lumpur versie, dan kennen jullie de mannetjes wel die voor de torens staan met hun zogenaamde "originele" iPhone's. Voor 2300 ringit (zo'n 500 euro) kun je eigenaar worden van deze neppe iPhone's. Meteen afwimpelen natuurlijk..

Trein terug gepakt, onderweg nog wat selfies met de bevolking die ons als attractie zien. En nog heerlijk bij het zwembad met uitzicht gelegen, wachtend op weer een fantastische lichtshow!

De 3e dag niets op de planning. Alleen maar chillen bij ons heerlijke zwembad!

Aankomende nacht worden we om 3.30 opgehaald door de taxi en vliegen we morgenochtend rond 9 uur Viëtnam binnen.
De typhoon die daar vandaag langs raast schijnt Viëtnam redelijk met rust te laten en buigt voornamelijk af richting China.
Gelukkig maar want de typhoon van een week geleden heeft al genoeg schade aangericht in Viëtnam!

De laatste kus vanuit Maleisië.. De volgende zal uit Hanoi komen.

PS. Bedankt voor de lieve reacties steeds! Wordt erg gewaardeerd..

1. Anita:
    20 oktober 2016
    Hi lieverd, bedankt weer voor het mooie verslag, voor jezelf handig, en wij weer op de hoogte van al het moois. Blijf genieten en ook uitkijken natuurlijk. Liefs Bas en ik x
  2. Audrey van beek timmerman:
    20 oktober 2016
    Leuk verslag Nadia! Heerlijk om te lezen.En op naar Hanoi, selemat djalan Xxx voorzichtig
  3. Sabrina:
    20 oktober 2016
    Wat een heerlijke verhalen allemaal om te lezen! Het ziet er allemaal prachtig uit kus