Nha Trang

6 november 2016 - Nha Trang, Vietnam

Om kwart over 6 opgehaald door de taxi. Om 7 uur stonden we bij Dieu Tri trein station. De trein kwam op tijd en we hadden prima stoelen en beenruimte. En ach die 3 en half uur zijn zo voorbij!

Anderhalf uur reden we heerlijk door en opeens stonden we stil. 9 uur was het. Stationnetje? Nope, geen stationnetje.. De machinist kwam ons in 't Viëtnamees melden (een jongen vertaalde dit voor ons) dat we vertraging zullen oplopen door het vele water onderweg. Daar stonden we. In the middle of nowhere en geen idee voor hoelang nog.
Om 11 uur (2 uur later dus, en nog steeds op dezelfde plek) kregen we wat meer duidelijkheid. We moesten wachten tot het waterpeil van een meer waar we over heen moesten zou zakken. Door de vele regen van de afgelopen dagen stond het te hoog en kon de trein er niet rijden. Pas rond een uur of 12, half 1 staat het weer lager en kunnen we door. Ze gingen rond met eten en drinken, en aangezien het nog wel een aantal uren kon duren zaten we ook aan de kip met rijst en groenten. Ze hadden het raam in de tussen wagons open staan dus een sigaretje roken kon gewoon. Een filmpje gekeken op de tablet om nog wat tijd te doden. Uiteindelijk even voor half 1 begon de trein weer te rijden. Ik was zo blij dat ik even een joehoe'tje deed naar alle locals in onze wagon en ze moesten erg lachen. Hun weten natuurlijk niet bter. Maar als bij ons de NS een x niet op schema ligt is het hele land in rep en roer.

Onderweg zien we vele stukken land onder water staan. Koeien op kleine stukjes land, omgeven door water. Huisjes die alleen nog maar bereikbaar zijn per boot en waarschijnlijk half blank staan. Gelukkig zakt het water in Viëtnam wel vrij snel omdat het land het gewend is maar het blijft natuurlijk wel een ding voor de mensen hier.

Half 3. Eindelijk op Nha Trang station. 8 uur over gedaan om hier te komen ipv 4 maar goed we zijn er. Een taxi naar het hotel wat maar 2 km van het station ligt dus dat gaat lekker vlotjes.
Intercontinental Nha Trang. 2 nachten cadeau gekregen van Irwan & Dian als vervroegd verjaardags cadeau. Super lief! Hebben dit nu echt wel even nodig na die klamme hut. Heel erg mooi hotel. Super kamer met een upgrade naar een ocean view room op de 15e verdieping. Heerlijk even een btje luxe en een frisse kamer.

's Avonds een hapje eten bij een sea food restaurant. Verser dan dit kan het niet want op het moment van bestellen zwemt alles nog op een paar meter afstand hahaha. Bij de buren kun je slang en krokodil eten wat ons iets minder aantrok. Erna even naar een club van een vriend van Irwan (TK, een Viëtnamees/Amerikaanse jongen die in Nha Trang woont en er een club runt. Aardige jongen, super mooie club!) 2 gebouwen verderop, bovenop een hotel. Skylight Beach Club. Een club op de 40e verdieping met 360 graden uitzicht over Nha Trang.
Leuk hier even geweest te zijn. Allerlei soorten mensen van all over the world en verschillende leeftijden.

De volgende dag is het droog. Finally! Paar uurtjes op het strand en bij het zwembad gelegen. Weliswaar geen zon maar dat het niet regent is al heerlijk!

's Avonds een hapje gegeten en wat winkeltjes gekeken.

Morgenochtend worden we om half 9 opgehaald door 2 easyriders. 2 motorrijders waar wij 2 dagen mee gaan touren van Nha Trang via Dalat naar Mui Ne.

Tot in Mui Ne! X

1. Anita:
    6 november 2016
    Zo daar ben ik ook weer. Je heb er weer een mooi verslag van gemaakt. Je kan er wel een boek van maken ! Ja dat is wel heerlijk zo 2 dagen super luxe. En droog. Werd ook even tijd. En morgen jullie reis vervolgen achter op een motor. Dat vervoermiddel had je nog niet gehad. En trouwens dat was ook een hele belevenis boven op dat hotel zo hoog en 360 graden uitzicht. Kan niemand je meer afnemen. Alvast een goede en fijne reis achter op de motor. Hou het meneertje goed vast en brand je benen niet. Dikke kus vanuit Kudel. X Bas en je moedertje ❤️
  2. Lia Maas:
    7 november 2016
    Heeee Nadia had weer even tijd , om te lezen ben even uitgeteld een vervelend virusje denk , maar wat maken jullie toch ontzettend veel mee dingen wat je altijd bij zal blijven . Dat hotel zou mij toch iets te hoog zijn hoor , nou genieten jullie lekker op de moter en heeeeeel goed vast houden hè
  3. Audrey van beek timmerman:
    7 november 2016
    Joehoe! Wat ziet het er prachtig uit! Heerlijk om te zien hoe jullie genieten.
    Lekker kado, het hotelletje ...en nu twee dagen oehoehoe oerend hard Geweldig!geniet ervan