Rainy Quy Nhon

4 november 2016 - Quy Nhơn, Vietnam

Zo vredig als we in de ochtend opstonden, zo hells was onze busrit naar Quy Nhon. We zouden met een grote sleeping bus gaan met wifi die in 1x doorreed. De sleepingbus werd een MINI van en de wifi deed het niet. De in 1x door werden 30 stops. Toen ik na een uur aan de man die bij de chauffeur hoorde op mn allervriendelijkst vroeg of hij het Viëtnamese radio gelul even over wilde zetten in een muziekje zei hij NO en lachte me uit. De bus chauffeur had er ook weinig zin in. Haalde alles en iedereen in, 5 uur lang, waardoor er regelmatig gevaarlijke manoeuvres plaatsvonden, zoals net geen frontale botsingen met tegenliggende vrachtwagens en bussen.
Wat duurde deze bus rit lang zeg! 30 stops om lokale mensen op te pikken en af te zetten.

Aangekomen op het busstation stond er gelukkig een taxi klaar want het kwam met bakken uit de lucht. Binnen 10 minuten werden we boven in ons dorpje (Bai Xep, een klein vissersdorpje vlakbij Quy Nhon) afgezet aangezien je niet verder kan komen met de auto. Fijn dat deze chauffeur wel normaal kon rijden en ons hielp met onze bagage. Klein stukje lopen naar Life's a beach resort. Vriendelijk onthaald door de dorpelingen die ons de weg maar al te graag wezen. Weinig toeristen hier in het rustige dorpje dus waren een soort van bezienswaardigheid.

Wat een heerlijk resortje komen we in terecht. Een echt chill sfeertje. En een super leuke bungalow met 2 verdiepingen aan het strand op 20m van de zee.
We kunnen meteen aanschuiven om gezellig met iedereen te eten. Helaas regent het de hele avond aan 1 stuk door. Dus maar een btje poolen en kletsen met iedereen, en het is karaoke avond dus dat geeft weer even een gezellige draai aan die ellendige bus rit van vandaag!

Ook 's Nachts stopt het niet met regenen. Het gaat zelfs zo hard dat onze bungalow het niet meer aan kan en we wat gemiezer voelen in bed. Onze balkon deuren waaien open door de storm en de zee is wilder dan wild!

In de ochtend regent het nog steeds. Het is gewoon balen omdat hier verder weinig te doen is dan op het strand liggen dus met dit weer wordt je er een btje moedeloos van. En net als je denkt dat het niet kutter kan valt de electriciteit uit en dus ook de wifi. Spelletjes spelen en poolen. Zelfs boter kaas en eieren, galgje en boggle gespeeld, nou dan weet je wel hoe hoog het verveel gehalte is..

Nog even over het strand gewandeld maar zelfs dat is nix met dit weer.
Vervolgens nog een uur de zee in gegaan. Wilde golven! Maar wel even lachen als we allebei weer koppie onder gingen en naar het strand werden geslingerd.

Erna even douchen. Ook dat was lastig want er kon geen water meer gepompt worden dus kwamen precies 3 druppels uit de douche. Best lastig als je hele haar vol met zand zit. Maar goed, maskertje erin dan kun je er in elk geval weer doorheen komen met een borstel. Onze spullen worden klam en viezig omdat we in een houten bungalow zitten blijft het vochtig.

's Avonds een bbq met het hele resort. Heel gezellig. 1 lange tafel met kleine bbq's en iedereen een bordje met vlees, garnalen en groenten. Ook was er rijst, kokos/pompoen soep en als toetje watermeloen, mango en dragon fruit.
Ondanks de vele kaarsjes was het nog steeds erg donker.
Weer een btje poolen met iedereen onder het genot van een geïmproviseerde Pina Colada aangezien de blender natuurlijk ook niet werkte.
Weer een avond en nacht met veel wind en regen.

Om 1 uur de volgende dag weer stroom. Het is al zo grauw en donker buiten dus wat licht is wel fijn. En een btje op internet om tijd te doden.
Btje rtl gemist kijken in een hangmat.

Het had hier zo heerlijk kunnen zijn met wat beter weer. Helaas troffen wij het niet. Maar wat een leuke plek is dit! Echt een aanrader. Mooi uitzicht vanaf ons balkon, lekker eten, gezellige mensen en een lekker strand.

Morgenochtend pakken we de taxi naar het treinstation (Dieu Tri) om daar de trein te pakken naar Nha Trang. Hopelijk is het daar wat droger, dan zijn wij al tevreden!

Tot in Nha Trang!  X

1. Anita:
    4 november 2016
    Hi lieverd met je mooie waargebeurde verhalen! Heel vervelend al die regen juist op het moment dat je een paar dagen op het strand wilde doorbrengen. Maar toch genoten van de bijzondere omgeving , gezellige mensen en lekker eten. Dat maakt weer wat goed. Ik wacht je mooie verslag af vanuit Nha Trang. Goede reis beide met de. Blijf genieten en hopen op mooie droge dagen op je volgende bestemming. Liefs van Bas en je moedertje ❤️