Perhentian Kecil

12 oktober 2016 - Perhentian Islands, Maleisië

Totaal bijna 20 uur onderweg geweest en 6 uur tijdverschil verder, om uiteindelijk aan te komen in Kuala Besut. Vooral de vlucht van Kuala Lumpur naar Kota Bharu was te leuk! In deze regio is het grootste deel islamitisch. Wij waren de enige westerlingen (en de enige blondjes) op de vlucht. Dat betekend dus dat je door iedereen wel even wordt aangestaard en af en toe even op de selfie moet, maar dat is natuurlijk geen probleem als je al 17 uur onderweg bent en er nog op zn prachtigst uit ziet.

1 nachtje overbrugt en 'sochtends vroeg de boot gepakt naar Perhentian Kecil.
Heftig bootritje. In een niet al te grote boot over aardige golven de open zee op, met het idee dat je bagage elk moment over boord kan slaan (mijne lag lekker los bovenop de stapel) was niet heel prettig.

Maar dan kom je aan op dit prachtige eiland.. Groene bergen, wit strand en licht turquose zee. In een heerlijk huisje op 1 minuut lopen van het strand. Matahari divers & chalet.
Het weer is top! Heet! Ondanks dat de moesson onderweg is, is het overdags zonnig en tegen de 40 graden aan. Niet al teveel bewegen dus.. Van je rug op je buik en andersom en regelmatig even af koelen in zee (die ook zo'n 30 graden is).
'S avonds een buitje, maar dat is wel even lekker voor verkoeling.

2e dag heb ik gedoken hier. Heel spannend!! Dat onderwater ademen is toch een vak apart. Maarja als je wat wilt zien heb je geen keus.. Dus mn stoute flippers aangetrokken en gegaan! Te gek! Wat een ervaring! Wat een koraal hier! En wat een vissen.. Zoveel kleur hier onder water. Zo heerlijk rustig.
Had dit niet willen missen.

3e dag samen met Michelle en nog 2 mensen op snorkel tour.
Grote schildpadden en weer vissen in alle kleuren gezien van groot tot klein. En nog steeds geen woorden voor het koraal hier. Beschermde eilanden, waardoor het grotendeels in takt blijft hier.

Vergeet bijna te melden dat het eten hier super lekker is! En de bananen cake vd buurvrouw is ook een aanradertje..

Straks onze laatste avondmaal op het eiland. Morgenochtend pakken we de eerste boot terug naar Kuala Besut om vervolgens van Kota Bharu naar Kota Kinabalu (Sabah, Borneo) te vliegen. Ik ga dit mooie eiland missen!
Maar nog zoveel mooie plekken in het vooruitzicht dus we mogen niet klagen..

Tot op Borneo! XxX
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade